Les eleiciones tán cerca y munchos ciudadanos quieren saber qué midíes propón cada formación política pa solucionar el conflictu llingüísticu que fai qu’una parte de la ciudadanía asturiana viva teniendo problemes por usar la so llingua de casa n’ámbitos públicos.

 

Nós venimos falando y vamos siguir aconceyando con toles fuercies que quieran facelo pa entruga-yos qué piensen facer cola situación de la llingua asturiana y pa esplica-yos cúales son les soluciones más afayadices pa la situación sociollingüística d'Asturies. Fadremos, como siempres, por xenerar el mayor consensu posible alredor de la necesidá d’oficializar l’asturianu. Y esperamos, y trabayamos, pa que toles fuercies polítiques escueyan llevar esta midida nel so programa.

 

Sicasí paez más que probable que como vien pasando n’otres convocatories delles fuercies polítiques nun recueyan la oficialidá nel so programa; poro, vamos pidir a los asturianos y les asturianes qu’escueyan a quién van votar namás ente los partíos que lleven nel so programa la oficialidá. Sabemos que davezu nun sedrá la única razón pa escoyer el votu, pero sí pue ser pa munches persones un mínimu necesariu pa pensar en votar a una fuercia.

 

La cuenta atrás pa les eleiciones asturianes escomencipió yá. Agora ye’l tiempu de comprometese cola llingua asturiana y non de buscar xides y argumentos que quedaron yá desfaos, desmitificaos. De dicir ensin mieu sí al reconocimientu de los drechos civiles, sí a la proteición de la nuesa cultura, sí a la nuesa identidá como pueblu…

 

Y dende Iniciativa pol Asturianu tenémoslo nidio, la única manera de facelo, l’únicu marcu llegal posible y válidu nel marcu del Estáu español pa garantizar los drechos de los falantes y poder trabayar con más seguranza nun futuru pal idioma ye l’estatus xurídicu de la oficialidá, como afita la Constitución Española y como demostraron los cuarenta años dende la Transición.

 

Por eso, agora ye’l momentu de tomar postures y ser valientes. Los asturianos y les asturianes sabrán premiar esta valentía, porque cada día son más conscientes de la importancia de que la so llingua nun acabe por morrer. Pa un partíu que tea a favor de los Drechos Humanos, namás hai una respuesta: Oficialidá, sí o sí.