Iniciativa pol Asturianu reclama al Conceyu de Madrid qu’igüe la nueva placa conmemorativa del ‘kilometru cero’ de la Puerta del Sol pa recoyer la toponimia oficial asturiana. Esta instalación, que representa’l puntu exactu onde naz la rede de carreteres radiales del Estáu, remocicóse recién con motivu de les obres de la céntrica plaza.

Sicasí, el lletreru que marca les distancies de Madrid col restu de capitales provinciales namás recueye la forma deturpada del Conceyu d’Uviéu, en contraposición colo que fixa’l Decretu 14/2019, de 13 de marzu. Esi documentu establez que’l nome oficial de la ciudá ye Oviedo/Uviéu.

Alacant sí apaez na placa del ‘kilómetru cero’.

La placa, por contra, sí recueye la toponimia tradicional d’otres capitales como Ourense, A Coruña, Girona, Lleida, Alacant y Castelló de la Plana. La organización de reivindicación llingüística solicita la inclusión de la toponimia oficial asturiana na placa conmemorativa del ‘kilometro cero’ recientemente instalada. Esta petición coincide cola quexa que treslladó l’alcalde de València al de Madrid pola ausencia de la toponimia oficial de la capital de la Comunidá Valenciana y que solo apaez na forma deturpada na nueva grafía de la icónica placa de la Puerta del Sol.