El Colexu Públicu Montiana, de Xixón, ta acabante recibir l'aprobación de la Conseyería d'Educación pa que'l centru pase a denomase "Montiana", nome tradiconal y dende va años oficial del llugar onde s'asitia, en llugar del deturpáu "Monteana". Iniciativa pol Asturianu unvió una felicitación al centru aprovechando pa convidalos a siguir dando pasos na visibilidá del asturianu nel centru, talos como siguir faciendo medrar la matriculación na asignatura, usar l'asturianu na páxina web y na rotulación del centru, etc.

 

Esta decisión, que surdió del propiu centru, demuestra una vegada más que l'alministración va mui per detrás de la ciudadanía nel usu de la toponimia tradicional y oficial d'Asturies. Yá va unos años, el CP de Xove, tamién en Xixón, camudaba la versión castellanizada "Jove" pola agora oficial y usada polos xixoneses dende siempres.

 

Iniciativa pol Asturiana aprovecha p'animar a otros centros educativos a dar pasos nesti camín hacia un usu normal del asturianu, que dea a los alumnos y a tola comunidá educativa una visión del asturianu como una llingua que nun s'usa namás nes actividaes de l'asignatura de llingua asturiana, sinón en tola ámbitos de l'actividá escolar, como una llingua d'usu normal.