L'editorial de xineru: El gol pol asturianu del Atlhetic de Bilbao

Espublizao 28/01/17

Estos díes atrás l'Atlhetic de Bilbao dábamos una llección a los asturianos y sobre manera a los equipos de fútbol d'Asturies y del restu del dominiu llingüísticu. Esti club recibía al Sporting de Xixón (o de Gijon, porque asina ye como sigue denomándose pudiendo usar la forma popular y tamién oficial) con una acoyida llingüística a lo grande: cartelu con un Afayáivos na fachada del estadiu y usu del asturianu na megafonía a lo llargo'l partíu.

Munchos asturianos y asturianes comentaben estos díes nes redes sociales como quedaren plasmaos al ver qu'un equipu de fuera usa más l'asturianu que los grandes equipos de fútbol d'Asturies, como un equipu que nada tien que ver con Asturies fai más por normalizar la presencia del idioma que la mayoría de los d'equí.

Ye verdá que n'otres categoríes, equipos como'l Ciares en Xixón o'l Rosal n'Uviéu, ente otros. O n'otros deportes, equipos como'l Siete Pulmones Baloncestu, son exemplu d'usu comprometíu del asturianu y señalen el camín a siguir pa los demás. Sicasí, entá tamos esperando que los grandes equipos asturianos faigan lo que fexo l'Athletic y usen con normalidá l'idioma, porque ye positivo, porque normaliza y porque-y da los equipos más cercanía cola afición ya identidá.

Dende Iniciativa pol Asturianu vamos trabayar pa que se dean esti cambiu y los equipos asuman la so obligación col territoriu al que representen, usando la llingua propia de l'afición na promoción, na toponimia, na megafonía y en tolos ámbitos, con normalidá y metiéndo-y un gol a la marxinación de la llingua asturiana nel ámbitu deportivu. Mientres, gracies Athletic, por danos esta llección.

Videu destacáu

Protocolu Garantía de los Drechos Llingüísticos

El Protocolu pa la Garantía de los Drechos Llingüísticos ye un documentu internacional que quier ser una continuación de la Declaración Universal de los Drechos Llingüísticos aprobada va agora venti años.