Tres la propuesta d'Iniciativa pol Asturianu del pasáu mes de febreru, pola que se pidió al Conceyu d’Uviéu que'l nome de la entrada a la ciudá d’Uviéu pela A-66 fuera'l tradicional y non la versión deturpada “San Julián de los Prados”, el Conceyu anuncia agora que la cai tendrá'l nome coles dos formes, incluyendo la tradicional Santuyano. 

Iniciativa pol Asturianu, valora favoratiblemente esta midida, anque sigue siendo un error caltener una forma que nun tien base popular y que supón una erosión al nome tradicional cola so forma n'asturianu, más tovía, cuando’l Conceyu d’Uviéu tien en marcha planes pa la normalización del asturianu asina como pa la recuperación y oficialización de los topónimos tradicionales del conceyu.

Nesi sen, Iniciativa pol Asturianu recuerda que la zona na que s’inscribe la entrada pela A-66 recibe’l nome, tanto alministrativa como popularmente, de “Santuyano” y asina alcontramos exemplos de la so implantación como ‘Plaza de Santuyano’, ‘Centru d’Estudiu Santuyano’ o la “Ilesia Prerrománica de Santuyano’, declarada Patrimoniu de la Humanidá pola Unesco, ente otros.

El términu “San Julián de los Prados” ye un términu frutu de la castellanización del nome Santuyano (Santu Iyán > San Julián) y nun tien valor hestóricu y patrimonial. Agora ye’l momentu de caltener la forma popular y da-y vida, ensin contradicir por ello la decisión popular, pues los uvieínos usen de forma mayoritaría la forma Santuyano, y tamos seguros que ven na forma tradicional la meyor forma de llamar a la entrada principal a la ciudá.