El 4 de xunetu de 1997 el Conceyu de Bimenes declaró la oficialidá del asturianu nel contestu duna intensa reivindicación pa que la reforma del Estatutu dAutonomía dAsturies, entós en marcha, tuvieren como resultáu la declaración del nuesu idioma como oficial. Otros conceyos gobernaos por distintos partíos sumáronse a esta declaración reproduciéndola nos sos territorios, les movilizaciones na cai fueron les más grandes naquellos años.


 


El Gobiernu dEspaña, al traviés de la so delegada nAsturies dentós, Mercedes Fernández Cherines, llevó estes declaraciones doficialidá al Tribunal Superior de Xusticia dAsturies pa illegalizar esta reconocencia de drechos llingüísticos de los ciudadanos.


 


Agora, cuando van cumplise venti años daquella hestoria de resistencia, el Conceyu de Bimenes ta dipuestu al traviés de la so corporación, a volver a facer esa declaración y animar a otros conceyos a volver a sumase, y con ellos, a tola sociedá asturiana.


 


Esta ye una importante oportunidá que tenemos que sofitar con toles fuercies posibles, col sofitu de toles organizaciones y persones que nAsturies quieran da-y un futuru dignu al asturianu y a los sos falantes. Yel momentu daxuntar esfuercios y trabayar pa recuperar lEspíritu de Bimenes y facer un nuevu asaltu na llucha polos nuesos drechos cívicos, na llucha pola normalidá y la convivencia nigualdá.