Iniciativa pol Asturianu fizo llegar una quexa al Conceyu de Xixón a finales del mes d’agostu una quexa pol incumplimientu de la toponimia oficial de Xixón na cartelería de les nueves cámares de seguridá distribuyíes pela zona rural de Xixón. Nel caxetín de les nueves equipaciones electróniques de seguridá apaez únicamente la toponimia deturpada de ‘Gijón’.

La organización de reivindicación de llingüística argumentó nel so escritu que que’l cumplimientu de la toponimia ye un mandatu de la Llei d’Usu y Promoción del Asturianu, qu’establez nel so artículu 15, relativu a la toponimia, que “los topónimos de la Comunidad Autónomadel Principado de Asturias tendrán la denominación oficial en su forma tradicional”; amás la toponimia oficial del conceyu de Xixón ta recoyida nel Decretu 105/2006, de 20 de septiembre, de 20 de setiembre, pol que se determinen los topónimos oficiales del conceyu. La entidá tamién llamentó na comunicación que nun paecen de recibu que se dean estos pasos atrás na visibilización y normalización de la toponimia oficial y de la llingua asturiana. Asinamesmo, solicitó’l cambéu de la pegadiella col logotipu del conceyu col nome en billingüe pa dar cumplimientu a la llexislación vixente en materia toponímica.

El Conceyu de Xixón retrucó’l 19 de septiembre de 2025 al escritu acusando’l recibu del mesmu y comunicando que se diera treslláu de la mesma al serviciu correspondiente” añandiendo que “al respeuto, la Policía Local informa que siera avisu a la empresa instaladora pa que proceda a la so subsanación”.
Depués de la confirmación de la modificación de la cartelería p’adaptala a la llexislación vixente, los carteles siguen igual cola toponimia deturpada. Nesi sen, Iniciativa pol Asturianu considera preocupante l’escaezu del usu de la toponimia oficial nuna montonera d’actividaes, cartelería y comunicaciones del conceyu xixonés, pero amás llamenta la falta de compromisu colos propios compromisos de la institución.
La presidenta d’Iniciativa pol Asturianu, Arantza Margolles, aprovechó pa solicitar más celeridá nel cumplimientu de los compromisos del Conceyu de Xixón y un apueste firme pol usu de la toponimia oficial. Margolles declaró que “l’usu de la toponimia oficial nun puede depender del conceyal de turnu o de la naturaleza del actu. L’usu del topónimu oficial de “Xixón” tien que ser tresversal a l’acción de gobiernu y en toles conceyalíes del mesu, como ye’l casu de la cartelería de les cámares de videovixilancia de la zona rural que cinco meses dempués de confirmar el cambéu siguen cola toponimia deturpada”.


