Inaciu Galán y Vítor Suárez, miembros de la dirección dIniciativa pol Asturianu aconceyaron na mañana desti llunes 29 dochobre cola diputada de Foru Asturies, Carmen Sela Fernández, en sede parllamentaria. El conceyu celebráu nUviéu xiró alredor de lactualidá del idioma y nél la organización fizo delles propuestes a la formación política, recibíes de forma positiva.

Iniciativa pol Asturianu presentó a Foru la so opinón al rodiu del cuartu Informe sobrel cumplimientu de la Carta de les Llingües Minoritaries dEuropa, tratáu firmáu pol estáu español, y nel quel Gobiernu dAsturies nun salió bien paráu de les valoraciones del Conseyu dEuropa, quencamienta a la oficialización del idioma, agora que se fala duna posible reforma del Estatutu, y a una mayor presencia en tolos ámbitos (educación, medios de comunicación, etc.)

Recordóse a Foru la necesidá doficialidá del asturianu, asina como de desenrrollar la Llei dUsu del Asturianu, que Foru defende nel so programa. Solicióse amás a Foru que faigan un control, como oposición que son, sobrel llabor en Política Llingüística del actual Gobiernu dAsturies. Foru Asturies estudiará la posibilidá de pidir una comparecencia de la Conseyera Educación y Cultura sobre esta cuestión.

Falóse tamién de los problemes presupuestarios de lAcademia de la Llingua Asturiana dempués de los recortes. La propuesta dIniciativa pol Asturianu pasa por destinar la partida de 27.000 euros dedicada a la Fundación pro Real Academia Española a lALLA y solicitar al Gobiernu dEspaña una financiación asemeyada a la que da al restu dacademies dotres llingües oficiales del estáu.

Falóse tamién de la situación de la toponimia asturiana por mor del inclumplimientu de los decretos, por parte del gobiernu, y les alministraciones llocales –incluyíes les de Foru- encamentándose a dicha fuercia política que faiga por iguar esta illegalidá. Per otru llau, púnxose enfotu na necesidá de rematar el procesu doficialización de los decretos de toponimia y laplicación de la toponimia oficial asturiana per parte de la Demarcación de Carreteres dependiente del Ministeriu español de Fomentu.

No que cinca a la rellación del asturianu col partíu, pidióse-yos quusen lasturianu na so páxina web, documentos, elementos publicitarios, asina como de forma oral. Iniciativa pol Asturianu esplicó que-y sorprende que cargos públicos del partíu que son asturfalantes nun usen davezu lasturianu nes sos intervenciones públiques. Iniciativa pol Asturianu ve imprescindible que los responsables políticos usen lasturianu, y pa ello ufrió a Foru la posibilidá dorganizar un cursu dasturianu pa miembros electos y personal del partíu, una propuesta que foi recibida de forma positiva, y quIniciativa pol Asturianu va ufrir tamién a les demás fuercies de la Xunta Xeneral, cola idea de facelu nel propiu edificiu y facilitiar asina lasistencia de diputaos y demás personal de los grupos.

El miércoles Iniciativa pol Asturianu sigue cola so rolda de contactos viéndose nUviéu col senador Jesús Iglesias, dIzquierda Xunida dAsturies.

Entrevista al Presidente d'Iniciativa pol Asturinau valorando los alcuentros