Ufrimos les pallabres d'apertura a les que dio llectura esti 23 de febreru de 2013, nel Auditoriu dUviéu, Inaciu Galán y González, presidente dInciativa pol Asturianu.


 


Socios y socies, amigos y amigues:


 

Vémonos equí un añu dempués de questa Xunta Direutiva asumieral llabor de dirixir la organización entós recién ñacida. Doce meses nos que se trabayó con munches ganes y nos que cumplimos munchos de los oxetivos que mos plantegamos.

 

Sicasí, somos mui ambiciosos, y nun podemos cayer na autocomplacencia, tamos equí pa marcar les llínies del añu viniente, y pa meyorar aquelles coses que nun se ficieron bien del too, o que se ficieron mal. Hai muncho por facer, hai coses pendientes y proyectos nuevos. Esti yel meyor momentu pa exercer la crítica constructiva y collaborar a meyorar esta organización, que ye de vueso, como socios que sois de la mesma. Por favor, nun calléis, aprovechái esta Xunta Xeneral, el máximu órganu de la organización, pa facer ver lo que podría tar meyor o paportar nueves propuestes.


 

Tamién ye un bon momentu pasumir responsabilidaes. Queremos tar presentes nos conceyos dAsturies, y los nuesos socios tienen que lliderar esa presencia, creando grupos de trabayu en tolos que podamos, porque les instituciones llocales son quiciabes les entidaes que más pueden facer pola visibilidá del idioma, y tenemos que tar enriba dellos, pidiendo más, sollertes a los retrocesos.

 

Tenemos que siguir trabayando pa xenerar un clima social de sofitu a la llingua asturiana, en contactu con asociaciones, partíos, y en xeneral, tola sociedá civil, a pie de cai. Esti añu plantegamos como un importante oxetivu siguir medrando como organización, de forma interna, con un esfuerciu por facer munchos más socios  y más voluntarios pa tener más presencia na cai, y danos asina a conocer cada añu más.

 

La directiva nun pue ser lúnicu grupu de socios activos, y pasu ente pasu fuimos consiguiendo que más persones ayenes a ella, socios y non socios, collaboren cola organización. Vuelvo a insistir na necesidá dimplicavos, caún na midida de les sos posibilidaes, dedicando unes hores al día, a la selmana o al mes, pero poniendo un granín darena.

 

Préstame ver quun añu dempués, esta ye una organización cada día más completa, con más xente trabayando y con más reperscusión na sociedá asturiana. Perol trabayu pa salvar la llingua asturiana ye contrarreló. Tenemos un idioma que muerre, una clas política que nun pon soluciones y una sociedá entá poco concienciada. El llabor nun ye fácil, pero préstame pensar que consiguimos xenerar una ferramienta útil pa trabayar pol futuru del idioma.

 

Aprovechái esta Xunta Xeneral pa facela meyor, más fuerte y recordái al salir dequí que tenemos que ser una fonte de concienciación na sociedá, cola familia, colos amigos, nel trabayu, creando conciencia a favor de la llingua asturiana, usándola con normalidá, mostrando lo positivo que ye tener un idioma y la responsabilidá que supón caltenelu pa les futures xeneraciones.

 

Munches gracies.