La nuesa propuesta dentruga al Ministeriu de Fomentu sobre lusu incorrectu de la toponimia oficial asturiana nes carreteres del Estáu nAsturies. Que llevó al Senáu Izquierda Xunida, recibió la respuesta negativa de Fomentu. Pal Ministeriu, la falta doficialidá del asturianu ye razón pa xustificar que nun usen los nomes de llugar oficializaos. Largumentu nun tien sentíu nengún y nun ye más quuna mala escusa ensin base xurídica.

 

Sicasí, esta contestación, siendo negativa, amuesa quel diálogu coles fuercies polítiques nun ye solo útil sinón imprescindible, una ferramienta que pue dar perbonos resultaos. Gracies a esta propuesta, el Gobiernu dAsturies reclamó al dEspaña quuse la toponimia oficial. Quel Gobiernu dAsturies se responsabilice na defensa de la toponimia aprobada pola mesma alministración, ye un cambiu positivu. Agora bien, tovía queda muncho pa quésti pueda presentase como un exemplu nel usu correctu de la toponimia asturiana oficializada.

 

Va años que dende Política Llingüística se fala de la robla dun alcuerdu col Gobiernu dEspaña de cara al usu de la toponimia asturiana en tolos ámbitos, pero entá nun se llevó alantre esta propuesta. Amás, el procesu doficialización vive un importante parón, tovía queden una llarga riestra dellos por oficializar los sos nomes, y habría que dar puxu a esti procesu, que lleva en marcha cuasi un década.

 

De contino habremos de tar sollertes a los pasos atrás que puedan dase, como asocedía en Xixón meses atrás cola toponimia nos autobuses, una situación a la que pudimos dar solución gracies a la nuesa quexa. Nesti campu de la reivindicación, como en tolos demás, tenemos de trabayar por consiguir avances, pero tamién por evitar retrocesos.