Esti mes de payares cumpliéronse cuarenta años del entamu del movimientu de reivindiación llingüística modernu. El ñacimientu de Conceyu Bable en 1974 supunxo un cambiu importante na forma dentender lo que ye la llingua asturiana, pasando de ser un elementu cásique namás folclóricu, a ser una seña didentidá, una ferramienta pa espresase en tolos ámbitos de la vida, una llingua más y al mesmu tiempu la nuesa llingua, lelementu más importante del nuesu patrimoniu cultural inmanterial.

 

Güei, 40 años más tarde, munchos de los oxetivos siguen vixentes y pendientes. Anque se dieren pasos importantes na presencia del asturianu en dellos ámbitos como la educación, la lliteratura, la música y los medios de comunicación, y tenemos de tar arguyosos por ello, entá queda muncho por facer.

 

Destos cuarenta años deprendimos muncho. Avanzóse abondo, pero sabemos que nun ye suficiente pa salvar al asturianu. Esi sedrál camín pa les próximes décades y nesi camín vamos siguir trabayando na herencia de Conceyu Bable y de les organizaciones que-y siguieron y que mos traxeron al puntu nel que tamos anguaño, unos pasos más alantre nel llabor de caltener y recuperar la llingua asturiana.

 

Ye bono facer alcordanza y facer un posa nel camín pa reflexonar sobrel tiempu pasáu, pero namás pa garrar puxu y siguir alantre con más ganes y con una mayor implicación de toes y toos nesti procesu, nel que más que nunca, precisamos de munches manes trabayando en tantes estayes pendientes a les que llevar la normalidá pal usu del asturianu.