Iniciativa pol Asturianu súmase a la denuncia fecha dende'l Conceyu Universitariu pol Asturianu (CUPA), que tuvo conocimientu d’un nuevu casu de represión llingüística na Universidá d’Uviéu. Un alumnu de la Facultá de Formación del Profesoráu y Educación recibió una llamada de la Secretaría de la entidá, na qu’una de les trabayadores d’esta unidá lu amenzaba de forma maleducada y a voces por presentar un documentu n’asturianu, esixéndo-y que nun presentara “nunca más” nengún documentu nesta llingua, pues según dixo, les trabayadores de la Facultá “no tienen porqué saber bable”.

L’alumnu recordó-y a l’alministrativa, que nun s’identificó, que los Estatutos de la Universidá d'Uviéu, dicen nel so artículu 6.2 que naide podrá ser discrimináu por usar l’asturianu y que la Llei d'Usu del Asturianu diz nel so artículu cuartu que tolos ciudadanos tienen derechu a emplegar el bable/asturiano y a espresase nél, de palabra y por escrito y que va tenese por válidu a tolos efectos l'usu del bable/asturiano nes comunicaciones orales o escrites de los ciudadanos col Principáu d'Asturies.

L’alministrativa nun quixo atender a los razonamientos llegales del alumnu nin tampoco atendió a la petición de poner per escrito les razones pa denegar l’usu del asturianu, dexando claro que “nun permitiríen nengún documentu más n’asturianu na Facultá” colgando al alumnu y diciédo-y que nun-y entendía lo que dicía.

Iniciativa pol Asturianu, mesmo que'l CUPA, quier denunciar esti casu, que nun ye más que l’amuesa de munchos otros qu’asocende cada día nesta institución y que marxinen a los estudiantes que deciden usar l’asturianu nel so día a día, pesie a lo que dicen los Estatutos de la Universidá, publicaos tamién n’asturianu. Por ello reclamen un cambiu na Universidá d’Uviéu, que suponga una mayor sensiblización y formación del personal de la mesma, pa que nun asocedan casos como esti.

L’alumnu yá presentó una quexa énte’l Decanu y tamién ente’l Defensor del Universitariu y el Defensor del Pueblu.

 

La Xunta Edtudiantil empapeló la Facultá con información como protesta