Inaciu Galán, presidente d'Iniciativa pol Asturianu faló nel diariu El Comercio de l'actividá de la organización y del presente y futuru del idioma. Recoyemos les entrugues y respuestes que cinquen a esta cuestión.  La entrevista fízo-yla'l periodista Enrique Carballeira.

–Tamién tá al frente de la plataforma, ‘Iniciativa pol asturianu’, ¿cómo va’l proyeutu?

–Dempués d’unos cinco meses en funcionamientu nun puedo tar más satisfechu. El movimientu de reivindicación llingüística vivía un momentu de parón y creo que tamos esconsoñando pasu ente pasu. Nestos meses yá podemos falar de dalgunos avances interesantes y tamos seguros de que’l trabayu siguirá trayendo resultaos.

–¿Qué sofitos tienen a nivel social o institucional?

–Cada vegada súmase más xente al proyectu y tamos entamando a mostrar a la sociedá que tol mundu puede facer coses positives pol idioma dende’l so llugar na sociedá. Los políticos son los principales responsables, pero la sociedá nun puede dexalo too en manes d’ellos, tien que tomar la iniciativa la xente, nes cais, nos trabayos, nes escueles… Agora trabayamos en dellos alcuerdos con empreses y otres organizaciones pa que s’impliquen usando l’asturianu y nuna rede internacional d’embaxadores del asturianu.

–Pero sigue habiendo ataques a la llingua…

–L’asturianu sufre ataques cada poco, pero a nós préstanos más recordar les coses positives, como por exemplu la sentencia del Tribunal Cimeru que determina que tolos neños tienen el drechu a deprender asturianu na escuela ensin un cupu mínimu d’alumnos pa ello, o los avances que consiguimos pa qu’ALSA use la toponimia asturiana. Queremos construyir en positivo.

–¿Ve negrura nel futuru de la llingua?

–El futuru del asturianu va depender de lo que quieran los asturianos. Yo toi seguru de que los asturianos quieren que la so llingua tenga futuru y siga vivu y con vitalidá.


Lleer entrevista completa