Cuando cuasi naide apostaba por una radiotelevisión pública asturiana, el movimientu de reivindicación llingüística yá reclamaba la so esistencia, como importantísima ferramienta de normalización del asturianu. Dempués, aquellos que nun la queríen, sumáronse, y fundóse la Radiotelevisión del Principáu d'Asturies. El restu de la hestoria yá la conocen. Una radio y una televisión na que l'asturianu tien una presencia marxinal, menos d'un 4% nos primeros cuatro años. Esto ye, la televisión asturiana emitió más hores d'autopublicidá que de programación n'asturianu.

 
De nada valió que los pocos programes qu'entamó la TPA na nuesa llingua tuvieran siempres penrriba de la media de la canal y que dalgunos d'ellos se convirtieren en verdaderos fenómenos sociales n'Asturies. La dirección de la RTPA negóse a ampliar la presencia de la llingua asturiana, ya inclusive esta vese agora amenorgada. Los pocos programes qu'usen l'asturianu son arrequexaos a horarios mui concretos y fuera de los momentos de máxima audiencia. 
 
Nun s'entamó nenguna esperiencia de doblaxe de películes o series al asturianu, mientres nel sector priváu sí se tán faciendo y con mui bona aceptación del públicu. Nun se fizo nin siquiera un solu informativu n'asturianu en televisión o radio, nun se retresmiten partíos na nuesa llingua, nun se ficieron series nin nada de nada… nengún conteníu que pueda facer normal al nuesu idioma, esa ye la norma d'esta RTPA.
 
Va muncho que se sabe que profesionales de la RTPA con formación y ganes d'usar l'asturianu, nun podíen facelo, pero estos díes un "Manual de rotulación" de la canal, marca les llinies d'estilu. Básicamente evitar cualesquier pallabra n'asturianu, llegando a encamentar dexar d'usar pallabres como "argayu", que tovía se colaba en dalgún informativu, y lo que ye tovía más grave, evitando l'usu de la toponimia oficial d'Asturies, torgando'l so usu al máximu, incumpliendo la normativa llegal.
 
Esta nun ye la radiotelevisión que queríemos, esti nun ye'l proyectu audiovisual que necesita Asturies y la llingua asturiana. Ye necesariu un cambiu radical na mesma, que por fin asuman los mandatos llegales del Estatutu d'Autonomía y la Llei d'Usu del Asturianu, qu'obligen al Gobiernu d'Asturies a promocionar l'asturianu nos sos medios, amás de nos medios privaos. 
 
Los asturianos yá pagamos por una televisión en castellán, TVE, y nun tenemos porque pagar por dos televisiones, mientres nun tenemos una qu'use l'asturianu. Si nun se convierte nuna ferramienta de normalización de la nuesa llingua, nun queremos pagar por una radiotelevisión más. Esta nun ye la RTPA pola que tanto lluchó'l movimientu de reivindicación llingüística.