'Ai, la falta d'autoestima' ye un artículu d'Inaciu Galán, presidente d'Iniciativa pol Asturianu, asoleyaba esti artículu va unos díes nel diariu El Comercio, en respuesta a otra opinión asolayada díes atrás. Ufrimos l'artículu agora na nuesa páxina. 

 

Ai, la falta dautoestima 

Julián Bárcena esplicaba esti domingu nEL COMERCIO les sos duldes sobre la importancia de la decisión del ministru Wert de denegar la especialidá dasturianu al profesoráu. Munchos colectivos esplicamos yá cómo pasar dun cuerpu de profesores interinos a un profesoráu coles mesmes obligaciones quel restu, pa la dignidá y la calidá de la enseñanza del asturianu.

 

Sicasí, lo que más llamaba latención del so artículu yera ensin dulda un habitual discursu contradictoriu que se da en munchos asturianos. Esti nel que tamos mui arguyosos de lo propio, pero nel que, al mesmu tiempu, lasturianu y la cultura asturiana, en llugar de ser una riqueza, paecen ser una especie de carga pesada que mos fai tar condergaos a escoyer ente apegamos a los nueso o salir al mundu, como si les dos opciones fueran contradictories y non complementaries.

 

Esta visión esplícase na falta dautoestima que tenemos los asturianos y que siempres pensé ye culpable naltu grau de la situación llaceriosa dAsturies. Pensamos que nun somos quien a salir de les dificultaes económiques, que ye normal que la mocedá tenga que marchar fuera a trabayar, y yá mos convencieron de questo ye inevitable. Pensamos que la nuesa llingua nun val pa nada, anque la usemos a diariu. Convenciéronmos de que nun podemos facer nada, porque somos pocos nun mundu globalizáu y amás, poco capaces, con circunstancies adverses irremediables en contra.

 

Pero lasturianu preséntase como una oportunidá nesta situación. Porque ye unu de los elementos imprescindibles, el más relevante de los que mos configuren como pueblu. Y ye una ferramienta pa romper con esa visión duna decadencia ensin remediu dAsturies.

 

Porque mientres sigamos sintiendo vergoña de falar asturianu ye mui difícil que podamos dexar de ver como irremediable la sangría de talentu mozu, la perda de la nuesa cultura, la enorme inorancia que tenemos de lo propio, la falta denfotu na capacidá dAsturies pa ser próspera. Lusu del asturianu ayuda a ganar autoestima, ye un elementu que xenera empléu y riqueza, un atractivu turísticu, cultural y sobre too, la forma na que los asturianos vemos el mundu.

 

Son munchos los estudios que demuestren la mayor facilidá de los alumnos quusen dos llingües na so vida diaria pa deprender otres. Non, Julián, si los asturianos nun deprendemos bien inglés nun ye porque nes escueles haya una asignatura optativa con hora y media dasturianu a la selmana. Otros sistemes educativos que dediquen más tiempu a la llingua propia tienen meyores resultaos coles llingües estranxeres. Nun va perhí la cosa.

 

Despreciando lo propio, y reprimiendo lusu del asturianu, evitando laccesu de los asturianos a la so propia llingua con normalidá nes escueles, llegamos a lAsturies que tenemos, con tolos sos problemes y esos desafíos ensin solucionar a los que se refier Bárcena nel so artículu. ¿Por qué nun probar otru modelu? A ver qué pasa si recuperamos el nuesu autoestima, si mos queremos a nós mesmos un pocoñín más. A otros que lo ficieron paez que nun-yos va tan mal.

 

Inaciu Galán y González

Presidente dIniciativa pol Asturianu